fbpx

כיצד מולקולת Q10 מסייעת לשיער שלנו?

השתלת שיער dhi ללא גילוח
סרגל מאמר
מחשבון זקיקים
דוקטור קיניאס
דוקטור קיניאס

דוקטור קיניאס דוזומז מומחה לכירורגיה לשיקום שיער בשיטת Choi DHI

קו אנזים Q10 Coenzyme הינה מולקולה הדומה בפעילותה לוויטמין ומטרתה המרכזית היא בסיוע לאיברים משמעותיים בגוף בייצור של אנרגיה. אנרגיה שתאפשר לאותם איברים ולנו לתפקד באופן מטיב לאורך היום. קו אנזים Q10 המסייע לשיער נמצא בעיקר בלב ובאיברים נוספים דוגמת הכבד, כליות, מוח והריאות. 

מחקרים שבחנו את פעילות קו אנזים Q10 בכל הנוגע לתרומתו לשיער שלנו מצאו מספר מאפיינים שחשוב להכיר. 

הגברת ייצור החלבונים בשיער

קו אנזים Q10 משמש, בין היתר, כנוגד חמצון ועל כן ביכולתו לסייע ולהאיץ תהליכים שונים בגוף האדם. בכל הנוגע לשיער, מסייע קו אנזים Q10 להגביר את תהליכי ביטוי הגנים שלנו (תהליך בו מידע האצור בגן אחד או יותר מתורגם לתוצר גני תפקודי), כשאלו מייצרים בעיקר חלבונים

חלבוני השיער המיוצרים במסגרת תהליך ביטוי הגנים קרויים קרטינים והם תורמים לתהליכי הצערה של השיער, מעניקים לו לחות ושומרים עליו נעים ורך. 

נוגד חמצון

קו אנזים Q10 מוכר גם כנוגד חמצון חזק, שגם מסייע בתחזוקה של פעילות גורמים רבים בגוף האדם ולשתף עימם פעולה. יכולתו של קו אנזים Q10 כוללת אף הצלחה ביכולת לשחזר את אספקת הוויטמינים בגופנו ובעיקר ויטמין E וויטמין C כמו גם ביכולת גבוהה בשחזור של נוגדי חמצון, כשאלו מוכרים כגורמים המסייעים בהענקת לחות לשיער, בהאצת החידוש התאים בשיער ובהגנה על זקיקי השיער כנגד תופעות של פטרת, חמצון יתר, זיהומים ועוד. 

מניעת נשירה של השיער

קו אנזים Q10 מסייע לגופנו, כאמור, בהפקה של אנרגיה מרבית, כשזו מסייעת בשיפור ושימור תהליכים גופניים לאורך היום. במקרים של מחסור בנוגדי חמצון, הגוף שלנו יפעל ביתר שאת בכדי ליצור אנרגיה, כשיש מקרים והוא יפנה וישתמש במקורות אחרים בגופנו, דוגמת הורמוני המין. אז, תוביל אותה פעולה של חיפוש אחר מקורות אחרים ומכאן ליצירת הסטרואיד DHT שהוכח כגורם המוביל לאובדן שיער והתקרחות. מכאן, ששמירה על רמות תקינות של קו אנזים Q10 תסייע לשיער בגופנו להימנע מאותה תופעה בה יחל גופנו ליצור את אותו סטרואיד DHT שפוגע בגוף ובשיער. 

עד כמה קו אנזים Q10 נמצא במזון?

קו אנזים Q10 אינו נמצא בכמות רחבה במזונות אותם אנו צורכים. במזונות שהוא כן נמצא מדובר על כמויות קטנות באופן יחסי וזאת לעומת וויטמינים שונים. את הקו אנזים Q10 ניתן למצוא בכמות קטנה בבשר אדום ובאיברים הפנימיים כבד ולב. צריכה נוספת שלו ניתן למצוא בדגי מקרל וסרדינים, בעלים הירוקים ברוקולי ותרד ובזרעי סויה, עדשים, בוטנים, שומשום, פיסטוקים, שקדים ואגוזים. 

על מנת ליהנות ממעט הקו אנזים Q10 באותם מזונות יש לצרוך אותם כשהם טריים ולא מעובדים. זאת למול העובדה כי בחלק ניכר מתהליכי העיבוד המוזן, כמו גם שימור, אחסון והקפאה שלו, נוכחות הקו אנזים Q10 נהרסת ומצטמצמת עוד יותר. 

חשוב להדגיש כי כמות הקו אנזים Q10 במזונות אינה יכולה להיות מספקת למוך הצורך של גופנו. למול העובדה כי קיימת ירידה של הקו אנזים Q10 עם הגיל, אין כל אפשרות להשלים את החוסר שנוצר עם השנים באמצעות צריכה של אותם מזונות עליהם הצבענו קודם. 

מחקר מ-2018 הצביע על כך כי בתזונה המאפיינת מדינות מערביות, כמות הקו אנזים Q10 שניתן להפיק מהמזון בכל יום מסתכמת ב-2-5 מ”ג. כמות קטנה, בשיעור של 10% בלבד, של הקו אנזים Q10 נספגת במעיים שלנו וזאת בשל ממיסות נמוכה שלו במים ובכך שהוא מתאפיין במשקל מולקולרי גבוה.